Bildbomb - Min helg!

Så här har min helg sett ut:

Jag har sovit.


Jag har vaknat.


Jag har varit dundersöt.


Jag har lekt.


Och lekt.


Och lekt lite till.


Sen kom det en tjej som heter Doris och lekte med mig!


Och hon hade trevliga människor med sig.


Det var jätteroligt att leka med Doris!


Fast hon är ganska mycket större än mig.


Igår åkte vi till Särna och träffade Mythos!


Vi har snackats en hel del. Människorna tycker att vi låter hel-lustigt. Och ser hel-lustiga ut med.


Ser ni mig? Jag anfaller underifrån serni.


Jag kan stå på huvet också. Mythos blev lite trött ibland. Han orkar liksom inte lika mycket som jag än.


Men jag blir faktiskt trött ibland jag också. Härligt med en kompis att sova med.


Riktigt stilig kille den där Mythos.

För övrigt så har jag lärt Mythos att äta ur sina skålar. Han tyckte att de var lite läskiga nämligen, men jag visade honom att de inte var farliga alls. Det tyckte människorna var jättebra. Och jag med såklart. Och säkert Mythos också. Dessutom fick jag ju lite extra käk liksom. Win-Win.

Har haft en jätterolig helg med många äventyr. Bajsat på golvet har jag gjort en gång också, men det var som vanligt människornas fel.

Mamma är imponerad av hur duktig jag är på att leka själv. Jag kan gå på upptäcksfärd i ett rum flera gånger om. Man måste ju liksom kolla om något har flyttat på sig och sådär. Ibland tuggar jag lite på sånt som jag inte får, men jag slutar så fort jag blir tillsagd. Jag kan väl inte veta vad jag får tugga på och inte om jag inte provar!

Jag gillar att klättra på saker (och folk), krypa under och hoppa över grejer och sådär så mamma snackar om något som heter.. agility tror jag? Det låter skoj iallafall! Vi får se om jag får testa när jag blir lite äldre.

Katten är inte ett dugg läskig längre, och han är inte rädd för mig mer heller. Idag låg han bredvid mig i soffan så då klättrade jag upp på honom och slickade honom i ansiktet.

Att jag heter Nix har jag förstått nu, jag reagerar på en gång när människorna säger så. Fast det är inte alltid jag har tid att komma, men för det mesta så. Mamma blir ju så glad när jag gör det, och när hon berömmer mig blir jag också superglad. Mamma säger att mina jätteöron snappar upp beröm direkt och att det nog är lätt att lära mig en massa saker. Jag trivs faktiskt riktigt bra här. Bäst är det när jag får sova på pappa!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0