Tisdag!

Idag har jag suttit i hushållsvågen igen! Väger nu 995 gr och är 10 veckor och fyra dagar....är det bra tro? Jag äter tre gånger om dagen, men äter inte upp allt varje gång.

I morgon ska mamma och jag till Älvdalen för att hälsa på Nix, hans mamma och katten Rune! Ska bli kul att se hur dom har det....och att träffa Nix igen...och Rune kanske...det får vi se! Sen ska Nix och Bell följa med oss hem och stanna några dagar. Är meningen att vi ska vara hundvakt till Nix på Valborgsmässoafton, så vi vill liksom se hur han uppför sej några dagar innan....

Nix tycker inte riktigt om att åka bil, han springer runt och gnäller ett tag innan han lägger sej. Jag gillar att åka bil, så jag tänkte visa honom i morrn hur man gör. :) Jag sover mest hela tiden och det är så lungt och skönt med brumljudet och så gungar det så härligt....så man blir ju trött liksom. Nix och jag har aldrig åkt bil tillsammans så det kan ju bli hur som helst!

Mamma har klippt två klor på mej idag. Hon passar på när jag är trött och nästan sover. Jag märkte det inte ens, hörde att det klickade till så då vaknade jag lite, men somnade på en gång igen. Mamma joxar och donar väldigt med mina tassar och tår.....klämmer lite, kollar mellan tårna och sånt. Det gör mej inte så mycket så jag låter henne hållas....bara hon är nöjd så....Förresten...hon hanterar mej ganska mycket och det är lugnt.

Har lärt mej "sitt" nu....är så stolt!

Mamma och jag tog en koppelpromenad idag, men det var inge kul...kallt, så jag ville bara hem. Ska tydligen ut en sväng till i kväll hörde jag mamma säga..hm.

Snön försvinner i alla fall fort där ute och nu hoppas vi alla att den håller sej borta till nästa vinter. Det ska visst bli varm och härligt denna vecka så då hoppas jag att det går att vara ute, för egentligen är det ju kul att springa runt och kolla på allt som finns där ute!

Kommentarer
Postat av: Nix

Jag har också varit ut med koppel idag! Tyckte inte det var så kallt alls, däremot gick mamma jäkligt sakta så jag hoppade och drog och studsade lite, men de gick inte fortare iallafall... Ses imorgon! Rune är jättesnäll, jag lovar. Jag har bitit honom i fötterna och öronen idag och han brydde sig inte det minssssssssssssssta.

2012-04-24 @ 19:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0