Vi lever vi också!

Nu har mamma Eva och Mythos hållt bloggen vid liv medan vi (jag och Nix) inte har haft så mycket tid att blogga. Men nu ska vi uppdatera er lite!

I fredags fick Nix träffa Doris igen, den här gången hemma hos henne. Det gick ännu bättre än förra gången. De leker jättebra fast Nix är så mycket mindre. De jagade varann, tuggade på varann och låg i Doris bädd och delade på ett ben =p. Härligt! Den kvällen var han väldigt trött så vi kollade på film och myste i soffan.

I lördags gjorde jag trerätters och lite annat åt Christian eftersom han fyller år idag och då fick Nix vara hos Christians mamma i några timmar. Hon sa att det hade gått rätt bra men att han har svårt att varva ner, vilket jag ju har märkt. Särskilt när han är där av någon anledning. Är väl mycket att utforska, smaka på och lukta på. Men en halvtimme innan vi kom och hämtade honom somnade han iallafall med dem i soffan.

Har kommit och gått mycket folk här hela helgen och Nix är verkligen social, det är härligt att se. Vi satt ett gäng i soffan och han prövade att ligga i allas knä =). Vi har åkt lite bil också men fortfarande piper han och springer omkring ett tag innan han kan slappna av.

Igår gjorde han ett rejält fynd iallafall. Jag stod och diskade och Nix låg i sin bädd i köket och tuggade på en leksak... trodde jag! Efter ett tag kände jag att det började lukta illa och tittade lite nogrannare, såg att han varit till kattlådan och hämtat godis! Usch, fy och blä! Han som inte ens har gått i närheten av lådan tidigare. Fy tusan, han luktade inte gott ur munnen kan jag säga. Filten åkte i tvätten direkt, önskade att jag hade kunnat göra samma sak med Nix =p. Nåja, nu luktar han inte längre iallafall.

Apropå katten så går det bättre än jag någonsin vågat hoppas på! De har en jättehärlig relation och jag blir förvånad varje gång de möts. Utomhus leker de verkligen. De turas om att jaga varann och Nix småbiter i kattens päls och katten slåss (fortfarande utan klor såklart). Inomhus sitter/ligger katten på golvet och Nix gör lekinviter, katten bryr sig föga. Nix börjar tugga honom i pälsen och tvätta i öronen och katten bara kurrar och stryker sig mot honom!

Angående rumsrenheten så går det också över förväntan. Han har gjort mindre inomhus än jag trott var möjligt. Visst händer det olyckor, men eftersom det är så uppenbart att han fattar att det är utomhus man ska göra sånt där så handlar det ju bara om att han inte kan hålla sig och att jag är idioten som inte hinner med. Hade han kunnat hålla sig så är jag övertygad om att han hade varit rumsren redan.

Idag fyller alltså Christian år så hans familj ska komma och äta smörgåstårta som vi gjorde igår. Några av dem har inte träffat Nix än.

Förresten så träffade Nix en av Christians arbetskompisar som har en chihuahuatik häromdagen. Han hade dock inte hunden med sig. Han knackade på, kom in och Nix skällde på honom. Lågna, stora karlar i halvdunkel är ganska skrämmande. Arbetskompisen satte sig på huk och pratade lite med Nix, sa att det är klart att han skäller och är försiktig, det är ju det enda de små har att komma med. Nix kom fram tillslut och arbetskompisen sa att det brukar gå bra bara de får komma fram själva och man inte "anfaller" dem. Jag blir så glad och tacksam varje gång folk förstår det och är så här respektfulla! Alla är nämligen inte det..

Sådär då, då har ni fått en liten uppdatering om hur det går =). Snart dags för vaccination nu, imorgon är han 11 veckor.

Kommentarer
Postat av: Eva

Mysig Nix som charmar alla...t o m Rune!:)

2012-04-23 @ 21:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0