Sötaste vavvaflickan!

Mamma och jag var ute och gick i kväll och då fick vi syn på en liten söt chihuahua flicka! Mamma frågade om vi fick hälsa och det fick vi!:) Jag rusade inte fram som jag brukar med andra hundar....jag gick sakta och hoppade inte för hon var ju mindre än mej och nån så liten har jag aldrig träffat förut....om man inte räknar min syskon då. Hon var visst inte ens tre månader. Vi nosade...eller jag då..hon var väldans på och ivrig, men de gjorde inget. Sen busade vi och hon som var långhårig var alldeles full med nyklippt gräs:) Jag hörde mamma säga minst 10 gånger "Och jag som inte har kameran med för mej!" Sen skulle hon gå in och mamma och jag fortsatte vår promenad. Jag blev lite lessen hade velat stanna där längre. Men vi ska träffas flera gånger hörde jag mamma säga....så jag får väl nöja mej med det då.

På lördag blir det visst full hus här. Då kommer Zäm, Alexander, Johannes, Bell-Eve, Christian och Nix! Zäm och barnen stannar hela veckan, men de andra blir nog här bara en natt. Ska bli så kul att få träffa Nix igen...tror jag. Han är visst på väg att bli man...lyfter på benet när han kissar och allt! Det gör inte jag än...stå där och balansera på tre ben när man kan huga sej ner!!

Mamma försökte mäta mej lite härom dagen. Jag är ca 19 cm hög nu och väger knapt 1700 gr...är nog ganska lagom tror jag. Fontanellen är fortfarande ganska mycket öppen och så har jag en knöl på svansen....precis där jag har blivit grå...och så böjer sej svansen lite åt sidan just där. Hörde att en människa som kände på det undrade om jag hade brutit svansen någon gång eller gjort mej illa på nåt annat sätt. Men mamma eller pappa visste inget om det.

Mötte två stora hundar och deras matte när vi var ute i kväll. Jag blev lite rädd och ville inte gärna gå förbi dom. Men hundarna och deras matte var så snäll och klev ner i diket när vi gick förbi, så då gick det bra....men det var lite skrämmande. När stora hundar går förbi vårt hus så skäller jag och så, men att möta dom så där var stor skillnad.
Det var väl allt for now!

Kommentarer
Postat av: Bell-Eve

Lille fisen med hål i huvet och bruten svans (eller nått) lika glad är han för det och underbar med! Ses imorgon :)

2012-06-29 @ 16:04:18
URL: http://www.nattstad.se/bellevesliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0