Stugan mm

I går var jag till ett ställe jag aldrig har varit till förr. "Stugan" kallade mamma det för. Det var ett litet hus som stod mitt i skogen. Vi åkte bil ganska länge, men det gör inget för det tycker jag bara är kul!


Det regnade väldigt när vi kom fram men det fanns mycke intressant att kolla på!


Det luktade konstigt i stugan...fick sen hör att det varit råttor där i vinter, de hade visst byggt ett  bo i en stövel. Hade bäddat med en matta som var helt söndertuggad.

Så här ser det ut i ett av rummen. Längst ner i sängen där brukar mamma sova...antar att jag får ligga där med henne när vi ska "bo" där i sommar!:)


Visst ser det mysigt ut... "Paradiset" som mamma säger!


Jag tog mej en titt på ägorna!








Vi var till stugan fram och tillbaka bara igår. Mamma säger att vi ska bo där och sova över längre fram i sommar. Men först ska hon visst städa så att det inte syns ett enda spår av råttor och möss, säger hon. Verkar i alla fall som det kan bli kul att vara där. Jag har hela skogen att spring runt i. Nosade lite i dammen, men det var så kallt så jag hade inte nån lust att bada. Pappa hade en termometer och det var bara 6.2 grader i vattnet. Det är källvatten som kommer från fjället så det blir visst aldrig badvänligt!

Mamma fotar mej mest hela tiden så här kommer ett par foton till!:)




Ha det bra tills vi hörs nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Bell-Eve

Så vacker han är den lille krabaten. Vi vill också följa till stugan nån gång i sommar :)

2012-06-17 @ 17:26:45
URL: http://www.nattstad.se/bellevesliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0