Hemma

Nu börjar jag känna mej hemma här. Har utforskat hela övervåningen, utom toan...där har jag inte ens varit in än. I nedervåningen har inte heller varit, men det kommer väl det med.

När jag var ut i morse så kom det nåt vitt, blött och kallt från ovan. Märkte att mamma inte var så glad åt det....tror hon vill att det vita ska försvinna. Jag brydde mej inte så mycket, konstaterade bara att det blev kallare än vanligt om tassarna.

När jag vaknar på nätterna så vill jag så väldans gärna komma upp i sängen. Det ser ut att vara så mysigt där uppe och så ligger ju mamma och pappa där. Jag sträcker mej allt jag kan, men jag kommer inte upp. Så då lägger jag mej väl i bädden igen och mamma klappar om mej. Jag känner på mej att jag en vacker natt får komma upp och sova i sängen! :) Anar att mamma och pappa funderar lite i dom banorna....och när jag väl får det så finns det inte någon återvändo...;) I natt vaknade jag halv två och sprang runt och gnällde. Jag försökte ta mej ut genom grinden som står för sovrumsdörren. Pappa och mamma vaknade som tur var, för jag var så nödigt och det förstod dom. Så jag fick komma ut fast det var mitt i natten och gjorde både nr 1 och nr 2.

Nu har jag kommit igång med ätandet och vatten dricker jag också. Jag har nästan lärt mej vad jag heter...i alla fall ibland. Jag tycker inte om när de håller fast mej för att sätta på halsbandet eller så...men mamma är så envis så hon håller i mej till jag blir lugn så hon kan sätta på bandet....och det är ju ingen fara egentligen, fattar inte varför jag bråkar så!

Jag får vara i soffan, så där sover jag för det mesta på dagarna, helst i någons knä eller väldigt nära....vill gärna ha kroppskontakt.

I morgon ska visst mamma till Älvdalen, är nåt möte på jobbet som hon ska vara med på och pappa börjar jobba i morrn. Jacob har ju påsklov så han ska ta hand om mej.

Ha det bra allihopa!


Kommentarer
Postat av: Bell

Vikke mys! Nix bryr sig nästan inte alls i halsbandet längre, kliar inte och sådär. Men han vill ju inte ta på sig det nå hemskt gärna.

2012-04-09 @ 16:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0