Uppdatering Nix.

Hej!
Jag ber om ursäkt för dålig uppdatering, måste vara supertråkigt för er som vill följa Nix utveckling.

Jag är sjuk och har feber för tillfället, men Nix sköter sig mycket bra. Igår låg vi i soffan nästan hela dagen och han verkade inte missnöjd med det. Han har inte kissat inne på säkert två månader nu, men nummer 2 händer titt som tätt. Hur kan det vara så? Han kan gå timmar utan att kissa, så jag antar att han kan hålla sig?

Ungefär 2½ timme är det längsta han har varit ensam och han klarar det super. Han får sitt ben innan vi går och sen tar vi det tillbaka när vi kommer hem. Förr var det mycket pip och gnäll när vi kom hem, han var så lycklig så han inte visste var han skulle ta vägen. Det blev en otrolig förändring när vi slutade hälsa "överdrivet" på honom. Nu säger jag "Hej grabben" när vi kommer hem, inget mer. Han viftar i svansen och är hälsosamt glad att vi är tillbaka, men mycket lugnare än förut.

Det kliar som tusan i hans tänder tror jag, han brukar försöka klia med tassarna (ser ut som en katt som tvättar sig ungefär) och tuggar mycket. Vi har dock inte sett att han har tappat någon än. Valppälsen är borta, han är inte sådär jättemjuk och matt längre och han luktar inte bebis. Nu glänser det om honom istället.

Han kommer inte alltid när man ropar längre, men han springer inte iväg när jag försöker få tag på honom utan stannar och låter sig fångas :). Men det märks att man måste förtjäna hans respekt, jag kan med glädje säga att det är jag som har den.

För tillfället ligger katten mitt på golvet och låter sig tuggas på. Nix släpar honom verkligen över golvet ibland. Jisses, vad katten är tollerant! För det mesta kurrar han tillomed när Nix håller på.

Nix kan hoppa upp i både soffan och sängen nu, så tre nätter i rad har jag vaknat och sett att han legat bredvid mig på kudden. Han väntar tills vi somnat sen smyger han upp =p. Det kan han väl få tycker jag.

Sammanfattningsvis har allt gått lååååångt över förväntan, har nog aldrig haft att göra med en så lättsam valp. Han är en riktig glädjespridare här och jag är så glad att han är våran :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0