Mythos jobbar!

Nu har Mythos varit med Åke och "jobbat" i två dagar. Första dagen sprang han mest runt och pep. De var och hälsade på en arbetskompis till Åke och det gick ju bra tills en av Stures hundar skällde och Mythos blev rädd och gömde sej under bilen.

Idag har han fått smaka grädde av "snälla" Sture och det var tydligen väldans gottis! Jag har nu gjort klart för både Åke och Sture att det får inte bli nå mer grädde eller andra "fel" godsaker för lille vovven!:) Grävmaskinen har Mythos suttit i idag och det var ju lite läskigt först...guppar, gränger och far....och så låter den ju ganska mycket. Men det verkade också vara helt ok efter ett tag. Klart att allt är ovant och lite skrämmande så här i början...

Snart dags att klippa klor igen, men jag måste förbereda mej först så jag själv känner mej lugn och säker så att Mythos inte smittas av min oro.

I morgon ska Åke ringa veterinären och höra när vi kan komma och vaccinera Mythos. Han är ju 12 veckor i morrn så det är dags för tippeln...och så ska jag på apoteket och köpa avmaskningspasta.

Första natten i natt som Mythos sov hela natten utan att behöva gå ut. Sov från 21.30 till 5.30.....stor kille nu!:)

I natt ska det visst komma en massa snö igen.....får se om Mythos och jag har nån lust att gå ut och pulsa i snö igen.....tycker verkligen att det får vara slut med snön nu.....sommar, sommar, SOMMAR kom snälla du!

Hej Svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0