Stor pojke nu.

Idag har Nix varit till veterinären och fått 12-veckors-sprutan. Det gick bra, personalen föll för honom =). "Mycket hund i liten förpackning" får vi höra jämt. När vi kom in satte vi oss och väntade, jag tog Nix i knät för att visa honom att man inte behöver hälsa på allt och alla jämt. Det höll han inte med om alls. Han kan inte riktigt förstå att hela jordens befolkning inte existerar bara för att hälsa på honom =p. Dessutom var det valpar i rummet intill som pep och väsnades, så Nix skällde lite, sprattlade, pep, buffade och morrade. Christian fick ta honom när jag fyllde i lite papper så då sattes han ner på golvet och då blev det genast tyst. Det sniffades och utforskades och var mycket spännande. Själva sprutan var ju över på ett kick, han pep till men inte särskilt högt. När vi kom ut i receptionen igen kom en äldre hanhund med sin matte och Nix hade lite ljud för sig, men när jag släppte ner honom intresserade han sig mest för omgivningen. Tog tillfället i akt och vägde honom också, 1.7 kg! Stor kille =). Dock var han såklart full i vita prickar (stressmjäll) när vi var klara. Han blir verkligen lätt stressad, det oroar mig lite. Vet inte vad jag kan göra mer än att fortsätta som vi gjort - ta med honom i stort sett överallt och när det blir för mycket tar vi upp honom i famn så han får varva ner.

Det är svårt att få folk att förstå att han blir stressad när han är så framåt och glad själv. Jag ser ju direkt när han är för uppvarvad och jag vet vad prickarna i pälsen betyder. Det är inte lika enkelt för alla. Jag talar om att han blir stressad lätt när det är mycket folk som håller på med honom, men det verkar som om många inte ens tror på mig. De tycker inte alls att det ser så ut, utan att han bara är glad. Jag behöver införskaffa mig lite jävlar anamma så jag kan finna mig i att låta otrevlig, ibland måste jag ju nästan säga "Ge fan i hunden!!!" för att folk ska förstå.

Nåväl. Nu är han inte stressad iallafall, ligger här bredvid och sover. Jag börjar plugga matte idag och det kommer att vara grymt krävande (har svårt för det) så jag hoppas att han sammarbetar med mig de kommande fyra veckorna :).

Kommentarer
Postat av: Eva

Att det ska vara så svårt att fatta...!?

Duktig liten Nix!

2012-05-07 @ 18:35:05
URL: http://chawah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0