Bildbomb, liten uppdatering och nån film!

Hej på er!

Nix här. Jag lever loppan kan jag säga. Biter katten i svansen, kliver lite på honom. Ibland tycker han att jag är jobbig och då slår han mig lite med tassarna och sen går han iväg. Han har dock inga klor ute och fräser inte, dessutom kommer han alltid tillbaka ganska snart. Igår kväll lekte han med min boll och idag strök han sig mot mig flera gånger, så jag tror han gillar mig!

Häromnatten när jag och mamma gick ut för att kissa så var det alldeles vitt på backen. Det gillade jag väl sådär. Nu är det mycket mer dessutom och jag tar mig inte riktigt fram. Man blir ju kall om fötterna och magen, så jag vill mest vara inne och bajsa på golvet istället, men jag har ju märkt att mamma och pappa inte gillar det så jag försöker väl stå ut med det vita bläet så gott jag kan. Det tar dock emot väldigt mycket att komma fram till dem när de ropar på mig och jag ser att de har ytterkläderna på sig, för då vet jag ju vad jag har att vänta. Orättvist är det, de har ju skor och jackor på sig medan jag bara har små fossingar och en naken mage!

För övrigt så har jag lärt mig att man ska sitta innan man får mat. Så fort mamma plockar fram matskålen sätter jag mig och väntar och jag ser ju på henne att hon blir alldeles jättestolt. Igår la mamma godis på golvet också, och så sa hon att jag inte fick röra den. Så jag satt väl där och glodde på den och undrade vad den gjorde på golvet om jag inte skulle få äta upp den. Sen sa hon något.. vad var det.. vasågo? Något sånt.. jag fattade inte alls vad hon menade så jag satt kvar. Tillslut gissade jag mig väl till att det var okej att ta godisen när hon sa sådär, men nu har jag ju glömt bort vad det var hon sa.. Hmm.. Jaja.

Det är ett väldans bilåkande i den här familjen och de bryr sig inte alls i att jag tycker att det är jättetråkigt och obehagligt. Jag har nästan tröttnat på att pipa och fara omkring och lägger mig väl ganska fort numer. Mamma och pappa säger hela tiden att det är något bra att få följa med och åka bil, för då kan det hända att man kommer till något roligt ställe. Typ som hem till Mythos. Jo, jag är ju glad att jag slipper stanna hemma helt själv, men jag har fått höra att jag måste lära mig det också. Det kommer ju att bli hur tråkigt som helst.

Här kommer några bilder och filmer från när jag var hos Mythos senast:

Min stiliga lillebrorsa.

 

Jag är ju också rätt stilig dårå.

 

Jag försöker lära honom att klättra som mig!

 

Och ibland blir jag rätt trött liksom.

 

Vi fick leka massa utomhus också.

 

 

 

Några filmer:

Igår fick jag smaka banan!


Kommentarer
Postat av: Mythos

Va dutti du är med sitt och sånt! Mamma försöker med mej också, men hon är så dålig på att förklara....det måste ju vara det som är felet!

Det var så roligt när du var här...för det mesta ialla fall! :p

2012-04-17 @ 14:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0