Gå med koppel!

Med Mythos i koppel gick jag för att hämta posten. Det gick ganska bra till att börja med, han traskade på bra när jag ropade på honom eller lockade med godis. Tog fem minuter att komma halvvägs och sen tog han inte ett steg till. Men det var bra träning och han är inte rädd för kopplet utan tycker mest att det är konstigt. Sen hörde han så mycket ljud....bilar, hundar som skällde och sånt....då blev han lite skraj, men i det stora hela så är jag nöjd med träningen. Mer ut och gå blir det i morgon.

Ska mäta runt tomten för att se hur långt nät vi behöver. Vi kommer inte att sätta runt hela tomtgränsen, men större delen av gräsmattan kommer att vara Mythos lekplats och det kommer att räcka gott och väl! :)

Nu är Mythos bekant med lastbilen så nu är det snart dags att presentera honom för grävmaskinen. Är övertygad om att det kommer att gå bra också. Funderar på om jag ska ta honom till jobbet någon dag så han får träffa mina arbetskompisar. Vet att dom väldigt gärna vill träffa honom! :p

Ska köpa en bättre klicker, köpte en "soft klicker" och den uppfattar Mythos inte alls. Så det får bli den traditionella...
 
Tycker mycket om att mysa i någons knä! :p


Ja, det var allt för denna gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0