Hemma i Särna

Jisses vilken lång biltur jag har gjort i dag! Nästan 45 mil....Särna ligger väldans långt bort från Rimbo. Men det gick jätte bra ändå....det gungade liksom så skönt och så hörde man ett brummande rogivande ljud hela tiden....det var rena sömnmedlet kan jag lova! Så jag sov mest hela vägen. Några gånger fick jag komma ut för att göra mina behov, men det blev varken kiss eller nr 2 för det var så kallt så jag bara skakade....men snön var lite trevlig ändå...fast väldigt kallt om tassarna blev det. Mesta tiden sov jag i min väska, den var jätte mysig och jag trivdes jätte bra!


Så här trött blir man när man åker bil! :)


Men till slut kom vi hem och in i mitt nya hus. När jag kom in i hallen så viftade min svans som en propeller. Jag gick på upptäcksfärd och det var mycket att utforska. Människorna satte sej på golvet och jag blev så glad att de liksom blev lika korta som jag, så jag viftade, slickade dom i anstiktet och var så jätte glad. Roliga leksaker hade de också köpt till mej...Men sen blev jag lite pipig....som mamma Eva säger....det var ju väldigt ovant och nya lukter och.....ja, allt var ju nytt! Min nya flock verkar snäll och det kommer nog att bli bra bara jag vänjer mej... Jo, just det....när jag skulle ut och kissa så hörde jag en smäll....som ett skott liksom. Mamma sa att det var smällare...såna som man smäller när det är påsk. Jag blev inte ett dugg rädd...vadå det var väl inge!;)

I morrn kommer Nix och hans flock.....får se hur det blir. Mamma har filmat mej också, men hon vet inte hur man lägger in filmer i bloggen så det ska Nix mamma hjälpa henne med när hon kommer i morrn...så ni får tåla er lite så kommer det en liten filmsnutt snart.

I morrn blir det nya äventyr för mej så jag hör av mej!

Go natt!

Kommentarer
Postat av: Bell

Va kul att han viftade i svansen iallafall :) låter som nix första dag så de är nog rätt lika. Nu ska inte mamma Eva oroa sönder sig heller, det kommer att gå sååå bra sååå :D

2012-04-07 @ 09:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0