Lördag!

Idag har Mythos mött skotern för första gången. Åke skulle köra av den från släpvagnen och när han startade den så gick det ganska bra, visserligen spetsade Mythos öronen men stod ändå kvar där han stod. Sedan gasade ju Åke lite mera för att komma nån vart och då bar det iväg...har aldrig sett Mythos springa så fort ända till trappen och där stod han och gnällde för han tar ju sej inte upp själv. Jag gick och hämtade honom och bar honom till skotern som Åke då hade stängt av. Mythos tittade konstigt på den, men han var lugn i min famn. Men jag tror inte att lille plutten kommer att bli någon skoteråkare.

Sen åkte vi till Karin, Peter och lilla Lova en sväng. Mythos blev väldigt förtjust i Lova, såg väl att hon var liten. Han följde efter henne när hon hasade runt på golvet. Viftade i rumpan och slickade henne i anstiktet.

Att gå i koppel gillas inte riktigt än, tror att vi tränar för lite. Har försökt klippa klorna och Mythos är stilla när jag håller och klämmer på hans tassar och han har "träffat" kloklipparen så han är inte rädd för den. Men när det är dags att klippa så ålar han så det är omöjligt att göra det man ska. Jag har lyckats klippa två klor och då har han varit helt lugn. Tror att det kommer att bli väldigt svårt att klippa klor. Hjälper inte att han är riktigt trött heller, men det var då jag lyckades klippa de två klorna...Skam den som ger sej..:) Vill ju att han ska känna sej tryck i kloklippandet.

Har mätt tomten där staketet ska upp. 100 meter stängsel måste vi ha, det är inte hela tomten men räcker för en liten vavva. Nu ska det "bara" köpas och sättas upp också! :)


Kommentarer
Postat av: Bell

Jag klippte alla Nix klor på framtassarna när han var jättetrött, det gick bra. Klippte bak häromdagen när han var mindre trött och då sprattlade han väldans mycket. Jag satt i soffan och lät honom sitta som vanligt bara, hade godis i ordning på bordet. Klippte en klo, gav honom en godis. Tillslut låg han på rygg med fötterna rakt upp och jag fick göra vad jag ville, han bara låg och blev matad :p

2012-04-22 @ 11:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0