Nix, Älvdalen och Rune!

Idag har mamma och jag skjutsat Nix och hans mamma till Älvdalen igen. Jag älskar att åka bil och ligger i mammas knä och sover mest hela tiden, annars ligger jag där och tittar. Nix är orolig och piper, tror att han mår lite illa, men till slut somnar han också.

Jag träffade Nix katt Rune för första gången idag. Han stod alldeles innanför dörren när vi kom in. Jag blev glad och viftade med svansen och ville hälsa, men det ville inte Rune...han sprang iväg och satte sej på fönsterbrädan och glodde på Nix och mej. Rune är väldigt stor för att vara en katt, mamma säger att han är riktigt fet och 5 gånger större än mej! Bell säger att han blir smal igen när det blir sommar för då är han ute och spinger så mycket.

Nix kommer på måndag igen för då ska han vara hos oss medan hans mamma och pappa ska ut på nån fest eller så...Mamma pratar om att det kommer att smälla smällare när det är måndagkväll...har förstått att det låter illa, jag tror att det var det jag hörde första gången jag kom hem, då gjorde det mej inget i alla fall.

Snart kommer det visst en stor och två små människor hit och ska bo hos oss några dagar, mammas son Samuel och hennes barnbarn Alexander och Johannes. Det är roligt när det blir liv och rörelse här då är det alltid någon som har tid med mej!:)

Några foton på Nix och mej!




Vi gillar att busa med varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0