Nix och jag!

Nu har jag träffat Nix och han är en vild liten vovve vill jag lova! Vi bekantade oss med varandra utomhus först. Nosade, viftade svansar och busade. Jag tror att vi kommer att bli jätte bra kompisar. Vi leker bra tillsammans men ibland är han bara för mycket och då säger jag ifrån, skäller, morrar och biter honom lite i läppen eller så och då slutar han. Jag orkar inte "hålla på" lika mycket för jag är mindre och faktiskt hela tre dagar yngre än Nix!

Här är Nix!


Några färska kort på mej!



Jag och Nix i lekartagen! :)






Vi kan ta det lugnt tillsammans också! :)


Och så en filmsnutt!


Annars är allt bra och jag trivs med flocken och allt annat! Mamma har vägt mej på hushållsvågen, var lite svårt att vara still där för det kändes så konstigt, men till slut så....jag väger nu 785 gr. Mamma säger att jag är liten men naggande god....visst nåt man säger när man tycker om nåt!:)

Det var tur att Nix kom och hälsade på så han kunde visa mej att mat- och vattenskålarna inte var farliga. Jag varken åt heller drack för skålarna såg läskiga ut. Men Nix gick bara fram till dom och slafsade i sej....så då tänkte jag att kan han så kan jag...så nu äter jag också. Vattenskålen är större så den är jag lite skraj för än, men lägger någon ner handen i vattnet så dricker jag...känns liksom tryggare då.:)

Att vara ute är inte så kul, det är kallt och så är det nåt vitt ännu kallare som ligger på backen på en del ställen. Jag gör det jag ska sen vill jag in så fort som möjligt. Har inte kissat inne en enda gång och det är jag stolt över!:) Bajjade inne en gång, men det var mammas fel....hon såg ju att jag sprang runt och nosade så hon borde ha fattat vad som var på gång...men hon har ju aldrig haft hund förr så....nu vet hon i alla fall vad det betyder.

Jag sover ganska mycket, större delen av tiden faktiskt men det är som det ska vara ju. Det går bra på nätterna också, piper lite ibland och då är det skönt när mamma kommer med sin hand så jag vet att hon är där, då somnar jag igen.

Ja, det var väl allt jag hade att berätta denna gång! Ha det så bra så hörs vi snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0