Pappa har köpt grejer

Pappa var till Borlänge igår och köpte lite grejer till sitt jobb och till mej. :) Jag fick en till bädd som jag tror jag ska sova i när pappa och jag åker lastbil och grävmaskin. Den som jag har redan fattade jag aldrig att var en bädd så den pinkade jag i....den såg ju mer ut som en matta ju...:p Den här blir nog bättre!


En filt fick jag också.


Här ligger Jacob och jag och myser!


Mamma sätter på mej ett kort band och ett långt band i bland när vi går ut. Första gången tyckte jag inte om det så särskilt mycket, men nu går det bättre. Idag kunde jag t o m pinka när jag hade det på mej.

Jag trivs bäst att få vara på baksidan av huset. Framsidan känns väldgit ovan, min svans hänger och jag känner inte igen mej. Det är nog dags att gå lite längre turer för jag har förstått att världen är så mycket större än min gräsmatta. Antar att det blir en tur till postlådan idag igen.

Igår på eftermiddagen när jag var ut så såg jag att det var spår i snön, inte mina utan en annan hund som är större än mej. Spåren gick från gångbanan och ända fram till vårt hus och det fanns inga människospår. Jag nosade i spåren och försökte komma på vad det var för hund, men det var ingen jag träffat förrut tror jag. Mamma och pappa blev inte alls glada....tänk om jag varit ute när hunden kom...och tänk om den varit arg på andra hundar. Jag brukar ibland vara ute längre än mamma för jag tycker att det är roligt att vara utomhus....ibland i alla fall.:p Men nu vågar inte mamma låta mej vara ute själv förrän staketet kommit upp.

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0