Utomhus

Idag har jag tagit en längre tur på gräsmattan. Kollat in det där vita, vattenpölar, löv, gräs, fågelfrön och vissna blommor. Nu känner jag igen den där gräsplätten som jag brukar kissa och bajja på, så nu tyckte jag det var dags att ta en längre tur. Är fortfarande ganska kallt och inte så trevligt att vara ute, men det känns bättre nu än det gjorde de första dagarna.

Jag kan gå in själv nu när jag varit ute. Mamma trodde aldrig att jag skulle ta mej upp, men jag visade henne att det inte var nåt problem alls! Det är ju bara ett litet trappsteg och sedan ett skutt från altan och in genom dörren.

Mamma har ropat "Mythos" flera gånger och jag har inte förstått ett dugg vad hon har menat med det. Men nu vet jag att det tydligen är mitt namn och att hon vill att jag ska komma och så får jag en godbit när jag gjort rätt. Sen tjatar hon "sitt, sitt, sitt"....och det var svårare, men vi ska nog få kläm på det med!

I morgon kommer Nix och hans mamma för att sova över hos oss. På fredag ska hans mamma och pappa till Söderhamn på dop och då ska vi vara hundvakt till honom...hela helgen! Jag ska göra så gott jag kan och se till så att han får det han behöver och inte gör nåt han inte får. Kommer väl att bli ett fasligt sjå...men vad gör man inte för kompisar och deras människor! :)

Vi hörs snart igen!


Kommentarer
Postat av: Nix

Ska bli superkul! Ses imorgon :)

2012-04-11 @ 17:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0