Bell fortsätter berätta.

Idag har utan tvekan varit den mest händelserika dagen sen Nix kom till oss. Sen förra inlägget har han träffat tre nya människor och två nya hundar. Först åkte vi hem till Jocke och Stina där det bor en stor dalmatiner-tik. Eller stor och stor, i jämförelse med Nix är hon stor iallafall. Dalmatinern heter Lillimo och är som en dalmatiner, mycket fart och mån om det som är hennes. Jag var nervös för detta möte och höll mig på lite avstånd för att hundarna inte skulle smittas av min sinnesstämning. De var dock inte nämnvärt intresserade av varandra när det kom till kritan. Nix utforskade helst huset och Lillimo gick och la sig i hallen. De hälsade dock på varann och gjorde några lekinviter, men de insåg väl att storleksskillnaden begränsade dem ganska rejält och gav upp det hela.

Så fort vi kommit hem kom Alex hit med sin cavalier king chales spaniel-tik och det här mötet blev ett helt annat! Nix blev överraskad först, eftersom han inte såg Baileys förrän hon rusade mot honom i full fart. Han for in under soffan, men nyfiken som han är var han snart ute igen och svansarna på båda hundarna viftade så att de liknade propellrar. Det här var första gången Nix träffade en hund som var lika smidig och lika fartfylld som honom (sen han kom hit). De for runt i huset som riktiga galningar. Jagade varann och brottades och hela tiden viftade de överförtjust på svansarna. Någon som dock inte blev så imponerad var katten. Han rev ner gardinen i biblioteket och vräkte ur kattmaten ur skålen när Baileys kom farande. Lättad blev han när jag släppte ut honom i det hundfria.

 

 

Jag kan inte komma på att jag någonsin tidigare har haft att göra med en valp som så enkelt läser av sin lekkamrat och anpassar sig efter den. Hittills tycker jag dock att Nix och Mythos har mest "harmonisk" relation. Ena stunden är de på, andra stunden är de av. Sen sover de uppepå varann. Mythos säger nej, Nix roar sig med annat en stund. Mellan Baileys och Nix såg jag (iallafall under den här tiden) inget stopp så långt ögat kunde nå.

 

Jag hoppas att Nix alltid kommer ha kvar det här, att han kan gå ihop med vilken hund som helst och bara finner sig i vad än den andra hunden bjuder. Isåfall finns det nämligen mycket få gränser för vad min lilla plutt kan följa med på.


Kommentarer
Postat av: Eva

Du har en jätte social och nyfiken vovve!:) Han kommer att vara med på allt du erbjuder honom!:p

2012-04-19 @ 09:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0