Det går bara bra!

Igår kom grejorna jag beställde åt Nix. Bädden blev väldigt uppskattad, frisbeen var mycket större än väntat (jag tog likom storleken för små hundar), boken verkar okej och väskan.. Ja.. Den står här på golvet med Nix filt i. Jag har satt ner honom i den några gånger nu och gett honom godis, sen tagit ut honom på en gång. Tillslut stod han där och studsade och ville in i den själv =p. Så kanske går det vägen det här! Vi fick ett gummiben av något slag på köpet också, det luktade (och smakade tydligen) väldigt gott!

Jamen justja, vi lämnade Nix ensam hemma när vi åkte och handlade häromdagen. Hönsmorsa som jag är så satte jag datorn och webkameran på köksbänken och filmade under tiden vi var borta. Jag gav Nix ett ben och sen gick jag. När vi kom hem tog det ett tag innan han kom till dörren och hälsade oss välkommen hem, vilket vi tyckte var underligt. Filmen hade blivit 25 minuter lång och alltså hade det tagit lite längre tid än jag hade räknat med. Tryckte på play. Nix låg i sin bädd och tuggade på benet. Spolade fram 5 minuter, Nix låg i sin bädd och tuggade på benet. Spolade lite till. Nix låg i sin bädd. Spolade mer. Samma sak. Spolade till slutet då vi kom hem och han reste sig och mötte oss. Haha! Han har legat i sin bädd hela tiden och jag tror inte ens han märkte att vi stack =p. Så nu har vi bestämt att ben får han när vi åker hemifrån, så att det blir roligt för honom när vi försvinner =).

Nu snart kommer mamma Eva och Mythos hit för att hämta mig och Nix. För att det inte ska bli världens tumult i bilen blir vi här ett tag först så de får busa av sig lite. Dessutom ska mamma Eva få smörgåstårta och kaffe! Får se vad Rune (katten) tycker om en till minivovve =p. Om han ens behagar komma ner från övervåningen och sin alldeles egna jättestora säng! Något bortskämd katt det där..

Är full fart på Nix här nu så jag ska passa på och se om han vill sitta och få lite godis för det =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0