Mamma Bell skriver:

Har varit ett underligt dygn det här. Igårkväll lyckades Nix klättra upp i sängen och jag tänkte att "fasiken, nu är det ju kört". Antog att nu när han kommit på hur man kommer upp så kommer han aaaaldrig att nöja sig med att sova i sin bädd. Men jo då, han försökte någon gång men sen la han sig på sin plats. Dock vaknade han kl 2 och tänkte sätta sig på golvet och göra nr 2, jag stapplade upp ur sängen och fick tag på honom, gick ut och sen sov vi igen. Idag har det dock hänt konstiga saker. Efter att ha sovit länge kissade han i soffan. Jag tänkte att jag fick skylla mig själv som inte gick ut med honom direkt han vaknade. Fick dock tag i honom mitt i akten så att säga, gick ut och han kissade 2 gånger och gjorde nr 2 också. När vi kom in igen satte han sig på köksgolvet och kissade. Sen kissade han på golvet i bilioteket också! Jag förstår ingenting. Var kom det ifrån liksom? På en vecka har han kissat inne 1 gång, och nu har han gjort det 3 gånger på en dag. Vad gör jag då för fel? Funderade på om han kanske dragit på sig urinvägsinfektion eller något, men det hände inte fler gånger. Jätteknepigt.

När jag tar på mig jackan och sen ropar på lillplutten så vill han inte komma, för han vet att vi ska ut och där är det kallt och blött och jäkligt. När jag ropar på honom ute så kommer han ibland, ibland inte. Har börjat belöna honom med godis nu iallafall.

"Sitt" förstår han helt och hållet nu.

Han är lite modigare, lite envisare o.s.v. Vill han något väldigt gärna så testar han mitt "nej" några gånger. Jag har läst att iallafall dvärgpinscher har stort självförtroende och behöver en vänlig men fast uppfostran, att de måste ha en uppenbar ledare att lita på och om de inte tycker att denne ledare är något att hurra över så kan de försöka ta över den rollen själv. Det här är ju inget som är aktuellt än men om jag klantar mig så kanske det blir och det vill man ju inte, så jag läser och läser och läser. Försöker göra saker och ting så positiva som möjligt, med mycket beröm istället för en massa skäll.

Underbar är han dock fortfarande. Helt, totalt underbar!

Kommentarer
Postat av: Eva

Förståndig liten Nix!

2012-04-12 @ 20:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0