Mamma Bell skriver:

Idag har vi koppeltränat. Nix hade ju lite koll på det där med koppel redan när vi hämtade honom dock. Vi gick iallafall över stora vägen och när han gick duktigt framåt fick han godis. Det tyckte han var jätteroligt. Han blir så jädrans glad när han lyckas lista ut vad det är jag vill att han ska göra och han får beröm och godsaker!

Inkallning har vi också tränat, utomhus eftersom det är då det inte riktigt vill sig alla gånger. Det är kallt och jäkligt och han vill hellre sitta på trappen och vänta på att få komma in, än komma ut och pulsa i snön. Men nu kommer han i stort sett varje gång.

Nix och katten Rune har en underlig relation och jag tycker det är otroligt mycket lättare att läsa av en hund än en katt. Kan tänka mig att det är svårt för dem att förstå varann också, de pratar ju ganska olika språk. Men jag kan säga att katten är långt ifrån helt ointresserad av Nix! Jag plockade fram kameran när Nix gjorde allt som stod i hans makt för att få katten att fatta att han ville leka. Tillslut kopplade kissen, men Nix blev nog lite förvånad (det blev jag också!) =p. Se film nedan:


Kommentarer
Postat av: Eva

Där ser man....tror Rune gillar Nix bättre än Tulla!:p

2012-04-18 @ 08:20:21
Postat av: Bell

Ja, mycket bättre! Idag har Nix tuggat honom i pälsen och stoppat in hela huvudet i kattens öra och rengjort grundligt. Katten kurrade sig genom hela proceduren!

2012-04-18 @ 22:54:41
Postat av: Eva

Precis som goda vänner gör!:p

2012-04-19 @ 09:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0